středa 9. června 2021, 10:32
Velcí hráči na poli telekomunikačních služeb často nabízejí firemním klientům mimo hlasové služby nejen Internetovou konektivitu, ale také služby typu bezpečnost firemní sítě, nebo zabezpečený a zálohovaný Internet.
Praxe v tomto ohledu ovšem leckoho zaskočí.
Běžné situace, se kterými se často potkáváme:
Klient nám volá: “Nefunguje nám pošta ani internet”.
Následuje tedy výjezd našeho technika, kde zjistíme, že jim NĚKDO prodal “novou službu připojení k Internetu” (často T-mobile, nebo O2).
Bohužel, co nastalo ze strany daného “experta”:
Přijel jejich „technik“, ten odpojil stávající Firewall, nahradil jej VDSL modem, vyzkoušel si na svém notebooku, že je připojení funkční a odejel!
Tito lidé VŮBEC netuší, co tím způsobují a také je to ani nezajímá! Nezeptají se, jaké služby v síti klient používá.
To, že klient měl statickou IP adresu kvůli poštovnímu serveru, a že síť je chráněna drahým Firewallem s výkonným softwarem ani netuší!
Přitom se stačilo jen zeptat.
Komunikace je důležitá ve všech směrech!
Jiná situace:
Klient s 5-ti pobočkami má placenou digitální linku na Internetovou konektivitu, s výborným řešením zálohování této linky, a platí za to tučné měsíční poplatky.
Jednoho dne nám však klient volá: “Máme všechno pomalé, udělejte s tím něco, prosím”.
Provedeme vzdálené šetření a skoro se nemůžeme připojit. Rychlost Internetu je místo 50Mbit necelý 1Mbit.
Klient se pokusí kontaktovat technickou podporu poskytovatele, a nakonec se dozví, že se na lince dělá údržba a že jim to asi zapomněli oznámit.
Více jak půl dne desítky lidí nemohou dělat co mají, nebo mohou jen velmi omezeně a slavný operátor s bublinkami, místo aby přepojil klienta na záložní linku a omluvil se za výpadek, dělá, jako by se nechumelilo!
Jsou jejich služby opravdu kategorie Business?
Tyto firmy mají bombastické reklamy se skvělými nabídkami, nejrůznějšími GURU a nevím co, ale nakonec realita překoná vše.