Výměna serveru a přechod z Exchange on Premise na Exchange OnLIne

Problémy našich klientů řešíme vždy obratem, stejně jako v tomto případě.

Tento měsíc se našemu klientovi přihodila nemilá věc. Zhavaroval fyzický server, který zajišťoval služby řadiče domény, poštovního serveru, file serveru a aplikačního serveru včetně RDS služeb.

Jelikož se jedná o firemního klienta, který neměl zakoupenou prodlouženou záruku s FixTime, museli jsme hledat operativní řešení.

Postup byl následující:

  • Zajištění náhradního fyzického serveru, který by umožnil provoz všech virtuálních serverů alespoň po dobu 1 až 2 týdnů, než dojde k výměně za zcela nový fyzický stroj.
  • Přesun všech virtuálních serverů na tento náhradní stroj.
  • Konfigurace virtuálního přepínače a zapojení serveru do sítě.
  • Připrava nového fyzického serveru s platformou Windows Server 2022 Hyper-V.
  • Příprava Tenantu v Microsoft 365 a příprava Exchange online.
  • Migrace pošty z fyzického serveru do Exchange OnLine a konfigurace připojení klientů.
  • Migrace dat na nový fyzický server a upgrade všech virtuálních serverů ze serveru WS 2012R2 na WS 2022.
  • Upgrade RDS pro zprovoznění terminálových služeb.
  • Konfigurace nového systému zálohování dat, který umožní nejen zálohovat, ale i archivovat data, klidně i po dobu 5 let.
  • Předání nového řešení klientovi.

Vše proběhlo velmi plynule a bez zásadního omezení provozu uživatelů klienta. Výpadek byl minimální.

V den havárie byl provoz obnoven asi ve 14 hodin po poledni. Následně migrace pošty znamenala výpadek na přibližně 2-3 hodiny jak se dařilo připojovat uživatele k Exchange OnLine. Žádný jiný výpadek služeb klient nezaznamenal.


Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře a nebudou předány třetí osobě. Zásady zpracování osobních údajů